Thursday, September 23, 2010

Raya raya raya...

As salaamu 'alaikum...!

Alhamdulillah, kerana dipanjangkan usia...raya tahun ni masih berpeluang berkumpul bersama keluarga yang semuanya dalam keadaan sihat walafiat..baik belah hubby juga belah keluargaku sendiri..alhamdulillah. Raya pertama this year kat belah hubby @ kg.datuk keramat,kl. Memang meriah...walaupun takde ketupat, cume nasi impit sebagai pengganti, tp rendang ibu mertuaku sudah cukup membangkitkan kemeriahan pagi raya. Tambah2 dengan tema warna kuning nye lagi...bertambahlah meriah.Satu keluarga berbaju kuning..ceria! Di pagi raya mcm biasalah..aktiviti bermaaf-maafan bersama keluarga. Lepas tu berjalan2 ke rumah sanak saudara sampailah ke malam. Memang seronok!
Raya kedua, awal2 pagi bertolak balik ke kg rompin pulak. Seronoknye dapat berkumpul satu keluarga, semua ada. Tahun ni berlainan dari tahun2 sebelumnye sebab kali ni raya tak balik ke muar. Raya ke-4 bergerak ke KL menziarah satu2 nye nenek di rumah Maklong kat Balakong. Then beraya ke rumah sedara-mara kat bangi pulak..seronok dpt jumpe sepupu yang dah lama tak jumpe.
Bersyukur pada Allah..di atas nikmat yang di kurniakan. Semoga di panjangkan usia dan di beri kesihatan kepada seluruh keluarga tercinta..dan dapat beraya bersama lagi tahun depan.

Meh layan gambar pulak..

Us @ Kg.Datuk Keramat..


Here the gents in the house...

My parents in law with the grandchildren...


Us @ Kampung Rompin with my beloved ayah & mak..

Members of the house...@ rompin.

Tune of my little boy in the morning feast.

Bermacam ragam anak-anak di hari raya, lebih2 lagi yang si kecik tu. Tapi itu lah yang lebih memeriahkan suasana.

That's all folk about a little bit of my hari raya.
Selamat Hari Raya, maaf zahir & batin.

ma'a salaama.

Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment