Sunday, July 4, 2010

My Little Imam..

As salaamu 'alaikum..!

Sekarang ni Astro sedang menjalankan program realiti terbaru 'IMAM MUDA'. Tahniah buat pihak Astro diatas pelaksanaan program ini. 
Di entry ni..saya bukan nak bercerita mengenai program imam muda di Astro..tapi nak cerita pasal Haris, anak sulung saya tu. Dia pun sibuk jugak dengan menggelarkan diri dia Imam muda. Dalam hati ni...rasa gembira bila anak sendiri terpengaruh dengan perkara2 kebaikan macam tu. Rupa-rupanya dia terpilih untuk jadi imam dalam pertandingan solat subuh peringkat N.Selangor.
Pada hari Sabtu bertarikh 3Julai2010, Haris telah pun menyertai pertandingan tersebut. JAIS menganjurkan kemahiran amal islami ini dan pertandingan solat subuh  adalah di antara acaranya. Rasa bersyukur kerana Haris telah melakukan tugas sebagai imam dengan sangat cemerlang pada pertandingan tersebut, walaupun tak menang tempat 1,2 atau 3. Cuma suara Haris di tenggelami suara pelajar yang dalam pertandingan solat jenazah dalam surau yang sama dan berlaku kelam kabut sikit masa nak masuk barisan sebab sekolah dia peserta pertama. 
Jom tengok gambar2 nye..!

                               
Niat solat..


Membaca Doa' Iftitah..

 
Membaca Doa' Qunut..

                                                                    
 
tahiyat akhir

 Membaca Doa' lepas solat

Selesai sudah solatnye. Tahniah ummi ucapkan untuk anak ummi Haris Murshidi! Ummi gembira dan terharu sangat dengan keberanian dan kebolehan Haris.
Ummi harap Haris terus rajin solat..dan semoga HAris betul2 jadi imam yang cemerlang bila besar nanti.. InsyaALLAH..

 ma'a salaama.

No comments:

Post a Comment